vrijdag 7 november 2014

FASHION: IS ER EEN DOCTOR IN DE ZAAL?

IMG_2180
Lieve allemaal,

Sinds ongeveer 4 jaar ben ik besmet met het Dr. Martens virus. Wil je weten hoe het allemaal begon en hoe ik het liefst mijn favoriete Dr. Martens draag? Lees dan snel verder.


Het begon allemaal toen ik 4 jaar geleden met mijn moeder naar Londen ging. Officieel zou dit een slagingscadeautje zijn, helaas was ik gezakt voor mijn HAVO examen (jaar erop wel geslaagd, thank god), maar het tripje was al geboekt. Gelukkig gingen we er dus alsnog heen! Voor degene die al eens in Londen is geweest, zal weten dat je daar bij elke schoenenwinkel Dr. Martens zult vinden. Op straat zag ik al wat Engelse meiden met de boots lopen, in Nederland had ik ze eigenlijk nog niet gezien. Mijn oog viel al snel op de rode lak Martens en ik moest en zou DIE hebben. Samen met mijn moeder kochten we dezelfde Dr. Martens. Eigenlijk wist ik diep van binnen al dat het niet lang zou duren tot ik nog een paar zou aanschaffen.
IMG_2172
In de afgelopen jaren heb ik mijn Martens collectie nog flink uitgebreid, haha! Toch blijven deze zwarte Martens mijn favoriete paar.

Wat ik zo fijn vind aan Dr Martens
Oke, ik zal eerlijk zeggen dat ze in het begin echt niet lekker zitten. Ze zijn de eerste 2 weken ontzettend stijf en je kunt er echt blaren van krijgen (heb ik gelukkig geen last van gehad). Als ze eenmaal zijn ingelopen zitten ze als gegoten. De schoen is gemaakt van leer dus gaat helemaal naar de vorm van je voet staan. Waar hij strak zit wordt hij door het dragen dus vanzelf wat losser. Daarbij heb ik zwakke enkels en de boots ondersteunen mijn enkels goed. Plus, je kunt de schoenen eigenlijk altijd dragen, maakt niet uit welk seizoen het is. Ja oke, in de zomer als we het weer snikheet hebben zou ik ze zelf ook niet snel aan trekken, maar bijvoorbeeld wel als ik weet dat ik een eind moet lopen. Want dat gaat lekkerder op Martens dan op slippertjes of sandalen.
Ook zijn zwarte schoenen goed te combineren. Naar mijn mening kan je Dr. Martens met alles combineren, van spijkerbroek tot aan een jurkje. Het geeft een lieve outfit wat stoers en een stoere outfit maken de Martens helemaal af.
IMG_2110
Hoe draag ik mijn favo Martens het liefst
Op het moment is het niet erg mooi weer meer, het herfstige weer is terug van weg geweest. Dus het liefst draag ik mijn boots met een jeans die ik oprol aan de onderkant. Dit geeft gewoon een leuk effect, vind ik zelf!
IMG_2109
Je zou denken dat je van die snijwondjes krijgt, die je ook krijgt als je kaplaarzen draagt die schuren tegen je kuiten, maar dit is totaal niet het geval. Ideaal dus, je hoeft je niet zorgen te maken over korte sokjes en blote benen. Ik draag op de foto een hele donkere outfit, maar ze zijn ook prima te combineren met een gekleurde jeans of gekleurd jasje!
IMG_2107
Ook in de zomer of lente zijn de boots te dragen. Ik combineer ze dan ook met een kort broekje of met een skirt.
IMG_2142
IMG_2155
Ik draag dus mijn Martens erg vaak, daarom zien ze er soms wel vies uit. Over het algemeen blijven de schoenen wel mooi, omdat het glad leer is is het meestal makkelijk schoon te krijgen. Maar als ze dan ECHT vies zijn maak ik ze altijd op dezelfde manier schoon, als je wil weten hoe, klik dan hier. Hier heb ik namelijk een artikel over geschreven.
IMG_2176
Plus en min punten:

+ Ze zitten heerlijk
+ Goed te combineren met zowel een zachte als een stoere outfit
+ Ze zijn te dragen in zowel de winter als de lente
+ Aller grootste pluspunt is dat ze echt heeeel lang mee gaan. Het zijn hele stevige schoenen
+ Ondersteunen je enkels en voeten goed

- De schoenen moeten uitgelopen worden, maar daarna zitten ze heerlijk.
IMG_2186
Kortom ik ben helemaal gek van Dr. Martens en dit wilde ik even met jullie delen! Heb jij ook Dr. Martens en als je ze hebt welke heb je en hoe combineer jij ze? Laat het even weten in de comments.

Heb je trouwens mijn favoriete summer/fall schoenen al gezien?
http://brigittemaria.nl/2014/09/14/my-fave-shoe-collection-video/

Liefs,
Brigitte Maria.

1 opmerking: