dinsdag 29 april 2014

How to fix - Gebroken blush

Zoals de titel al zegt en de foto al laat zien, is mijn mooie Flormar Terracotta blush gevallen. Ik was gisteren bezig met het opnemen van een tutorial toen hij op de grond viel, ik durfde hem echt niet open te maken.. Dit is jou vast ook wel eens overkomen bij een blush of oogschaduw. Balen hé?!

Geen nood! In een paar simpele stappen ga ik je laten zien hoe je hem weer kunt fixen. Op deze manier kun je dus ook een gebroken oogschaduw of een andere vorm van pressed powder weer heel maken.

Wat je nodig hebt is alcohol, pure alcohol die je bij de drogist kunt kopen. Die van mij komt bij de kappersgroothandel vandaan, vandaar de grote fles. Hiermee ga je de poeder vloeibaar maken. Giet een kleine hoeveelheid van de alcohol op de gebroken blush.

Dan neem je een theelepeltje of iets waarmee je de vloeibare poeder kunt 'roeren'. Ik gebruik zelf de achterkant van een make-up penseel. Zorg dat de poeder een soort dik papje wordt zodat je hem straks weer terug kunt vormen.

Dan druk je met lepeltje of penseel de poeder weer in één, zodat alle stukjes weer één geheel worden.


Pak een stukje keukenpapier en leg het boven op de blush en druk dit voorzichtig aan. Let op dat hij niet nog te vochtig is, gelukkig is de kans hierop klein aangezien de alcohol vrij snel vervliegt.



Dan is dit het eind resultaat na het drukken. Laat dit minstens 24 uur drogen, zodat hij helemaal droog is. Hij zal niet meer zo mooi zijn als voorheen, maar je kunt hem tenminste weer normaal gebruiken!

Heb je nog vragen? Laat gerust een comment achter of mail naar BrigitteMariaMua@gmail.com.

Liefs,

Brigitte Maria


Volg je mij trouwens al op Youtube en Instagram?

2 opmerkingen:

  1. Bri heeeel tof! Post je filmpjes ook hier op je site! Die zijn namelijk ook heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi thanks! Ja heb ik inderdaad wel aan zitten denken .. Post er wel eentje, thanks :) x

      Verwijderen