woensdag 7 mei 2014

Review - Catrice Prime and Fine Anti-Red Base

Lieve allemaal,

De mensen die mij volgen via Instagram zullen waarschijnlijk hebben gezien dat ik bij de Kruidvat 1+1 avond weer een aantal producten heb ingeslagen. Zo ook de Catrice prime and fine anti-red base.
De primer ligt alweer een tijdje in de schappen van Kruidvat, maar ik dacht beter laat dan nooit! Het leek mij dus leuk om dit een keertje te gaan testen en te reviewen, om te zien of het echt werkt. Aangezien de producten als 50% kassakorting werden gerekend vond ik deze actie een leuke gelegenheid om het product eens te kopen.

Catrice Prime and Fine Anti-Red Base, normale prijs € 4,49.

Wat doet een anti-red base?
Wanneer ik geen foundation of BB-cream draag heb ik een beetje last van rode wangetjes, dit komt doordat de huid op mijn wangen vrij dun is, waardoor je de adertjes in mijn wangen kunt zien. De naam zegt het al, dit product neutraliseert de rode gloed in je gezicht. Complementaire kleuren (kleuren die tegenover elkaar liggen in de kleurencirkel) neutraliseren elkaar. Zie de kleurencirkel hieronder. Groen staat tegenover rood, dus dat wil zeggen dat groen de rode kleur uit je gezicht trekt.















De verpakking vind ik er mooi en netjes uit zien, het is een plat tubetje met een draaidop. Het is een budget product maar ik vind het er totaal niet goedkoop uit zien.



Informatie op de achterkant van de tube. Deze groene primer neutraliseert roodheid en zorgt voor een lang houdende huidskleur. Het vermindert lijntjes en poriën optisch. Je kan hem alleen of onder je make-up gebruiken. Daarnaast is de primer vrij van parabenen, olie en parfum. De tube bevat 30 ml.
De substantie ziet er echt heel mintgroen uit!
Het voelt goed vloeibaar, niet te dik, niet te dun.


Nu het is uitgesmeerd zie je ik dat er een groene waas achter blijft. Dat is op zich niet gek aangezien mijn hand niet rood is. Wat mij ook direct opvalt is dat er groene glitters in zitten. Dat is niet heel erg maar ik vind het nogal opvallend. Ik snap ook eigenlijk niet waarom er glitters in zitten ..









Het verschil tussen zonder de primer en met de primer is wel duidelijk zichtbaar, de primer egaliseert zeker. Maar ook op mijn gezicht zie je de groene waas zitten, er staat op de verpakking dat je het zonder foundation kunt dragen, maar dat zou ik dus niet doen. De glitters zie je ook door foundation heen. Ik heb de primer al een aantal keer gedragen en mijn vriend vroeg waarom ik glitters op mijn gezicht had. Het valt dus niet alleen mij op ;). De groenige waas is daarentegen wel verdwenen als je foundation erover heen draagt. De primer doet dus zeker zijn werk!
Plus- en minpunten op een rijtje:
+ Egaliseert een rode huid
+ Mooie en handige verpakking
+ Prijs kwaliteit verhouding is goed
+ Smeert goed, trekt goed in
- Kan niet alleen gedragen worden, dient dus alleen als basis
- Kleine glittertjes die eigenlijk niets toevoegen, maar ook niet heel erg storen.

Kortom, ik vind het een goed product en is zeker een aanrader als je opzoek bent daar een anti-rood primer!

Dit zijn trouwens de producten die ik verder nog had gekocht bij de Kruidvat, zou je een review van één van deze producten willen zien? Laat het dan even weten in een comment. 

Heb je een andere vraag, stel deze gerust. Je kunt me ook mailen naar BrigitteMariaMua@gmail.com.


Liefs,

Brigitte Maria

Volg je mij trouwens al op Youtube en Instagram? Vergeet me niet te volgen via Bloglovin', button vind je rechts!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten