vrijdag 18 juli 2014

Invisibobble


Hi allemaal,

Volgens mij hebben we allemaal wel eens last van een gekke knik in onze haren als we een elastiekje in ons haar hebben gedaan. Dan heb ik net mijn haren helemaal gestyled, doe ik mijn haar vast om mijn make-up op te doen, vervolgens doe ik mijn haar los en zit er een rare knik of golf in (bij zowel krullend als stijl haar). Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb!

De Invisibobble! Dit zijn drie elastische ringetjes die je kunt gebruiken voor het vaststeken van je haar.
Het ringetje is erg elastisch maar wel heel stevig. Doordat hij zo elastisch is en dus groter kan worden, is hij geschikt voor veel haardiktes.
De elastiekjes voorkomen niet alleen knikken en bobbels, het zorgt er ook voor dat je geen hoofdpijn krijgt, het voorkomt gespleten haar punten, houdt het haar stevig bij elkaar en is nog eens geschikt voor alle haartypes.
Als voorbeeld gebruik ik mijn zusje, zij heeft super dik, zwaar en stijl haar van zichzelf. Het lijkt mij daarom een goed idee om het elastiekje op haar te testen. Het elastiekje erin doen voelt best een beetje gek omdat je niet gewend bent zo'n raar dingetje in je haar te doen, maar het ging gemakkelijk. Hij bleef gek genoeg best goed zitten als ik hem één keer om het haar heen deed. Je ziet dat hij het haar echt vast grijpt, maar niet voelbaar.
Één keer om het haar heen is toch niet stevig genoeg om de hele dat te blijven zitten. Twee keer eromheen bleef al veel beter zitten. Ik was werkelijk een beetje verbaasd over hoe goed het bleef zitten. Het eruit halen ging ook heel makkelijk, het bleef niet verstrengeld zitten of wat dan ook.
Ook een hogere staart kun je er gewoon mee maken. Deze zakte in de loop van de dag wel een beetje uit maar bleef goed zitten.
Uiteindelijk na een aantal uur haalden we het elastiekje eruit en het haar was gek genoeg 'ongeknikt'! Ik ben blij! Zelf heb ik het elastiekje ook in mijn eigen, gekrulde haar geprobeerd en daar bleef hij nog beter zitten. Dit komt denk ik doordat krullen meer weerstand tegen het elastiekje bieden. Het enige nadeel is wel dat de Invisibobble uitrekt. Hij is als je hem uit de verpakking haalt super schattig en klein, maar na één keer gebruiken is hij wel twee keer zo groot. Wat op zich niet heel veel uitmaakt want hij past zich aan aan jouw haar dikte.

Zelf heb ik de Invisibobbles bij de kappergroothandel gekocht voor €2,90. Dat is dus goedkoper dan op de officiële website. Helaas verstuurd invisibobble.nl alleen naar Duitsland. Na even zoeken op Google kwam ik allerlei webshops tegen die ze allemaal rond de €4,00 verkopen in allerlei kleurtjes. Hieronder een aantal webshops.
♡ http://www.johnbeerens.com/merken/invisibobble.html €4,20
♡ http://dekappershop.com/accessoires/invisibobble-elastiekjes.html € 3,95
♡ http://www.biuky.nl/invisibobble_q?q=invisibobble €3,45

Nou heb ik vernomen dat soortgelijke elastiekjes bij de Action te koop zijn voor €0,59. Deze zijn kwalitatief iets minder goed, heb ik gelezen, maar ze zijn wel een stuk goedkoper en waarschijnlijk bij de Action bij jou in de buurt te verkrijgen.

Ik hoop dat jullie het een leuk en handig artikel vonden! Hebben jullie al eens een Invisibobble elastiekje geprobeerd?


Liefs,
Brigitte Maria

Volg je mij al op Bloglovin'Youtube en Instagram?


11 opmerkingen:

  1. Wauw wat heeft jouw zus een prachtig haar..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een handig ding!!! Die wil ik, haha! Vooral om haarpijn te voorkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me wel handig, alleen het ziet er wel een beetje apart uit..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is heel handig! Ja, dat wel, zelf vind ik het wel grappig, maar snap dat anderen het gek vinden staan.

      Liefs.

      Verwijderen
  4. Klinkt goed! Je zus heeft trouwens erg mooi haar.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn super! Aah thanks, haar haar is inderdaad prachtig!

      Liefs.

      Verwijderen
  5. Echt een gek ding haha, moet er een beetje aan wennen maar hij doet het goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat heeft jou zus een mooie volle bos haar. dat heb ik helaas niet. ik heb stijl haar en dat is niet dun maar ook niet dik. ik zit er tussenin medium haar dus. ik vind deze elastieken heel erg goed en ik gebruik niks anders meer. ik heb zwart, doorzichtig,blauw,bruin,geel,roze,de nieuwe winter kleuren en de wild whisper collectie van 2015. super elastiekjes dus!

    BeantwoordenVerwijderen