zaterdag 17 mei 2014

SMOOTHIE BREAKFAST


Lieve allemaal,

Laatste tijd is het gezonde leven een heuse hype geworden. Super Foods, detox drankjes & sporten tot je erbij neer valt. Nou, zo leef ik dus totaal niet, maar een smoothie breakfast is gewoon heel lekker, makkelijk en ook nog eens gezond! Ja, er zitten 2 Super Foods in, ik zie het als een aanvulling op wat ik normaal eet, niet als een vervanger. Dat is iets dat je zeker moet onthouden, Super Foods zijn geen vervangers.

Smoothie recept voor 2 glazen
1 Banaan
1 Sinaasappel
1 Kiwi
Diepvriesfruit aardbeien, zomerfruit
1 Eetlepel Goji bessen
1 Eetlepel Kokossnippers
1/2 eetlepel Chia zaden
Optimel framboos om het iets te verdunnen
Ik kies voor diepvries fruit omdat ik het lekker vind als de smoothie ijskoud is. Je kunt dan natuurlijk ook gewoon zelf fruit van te voren invriezen. Van deze twee diepvries pakjes fruit gebruik ik beide een beetje. Denk dan aan 6 aardbeien en 3 eetlepels zomerfruit. Dit doe ik alvast in de blender.



De sinaasappel, banaan en kiwi schil ik en snijd ik in stukjes. Deze doe ik ook alvast in de blender.

De SuperFoods die ik in mijn smoothies doe zijn Goji bessen, Chia zaadjes en Kokossnippers. 

Alles zit in de blender, dus blenden maar.

Soms vind ik de smoothie iets te dik, dan kun je ervoor kiezen om water erbij te doen. Zelf vind ik het lekkerder om er dan Optimel bij te doen. Dat heb ik bij deze smoothie dus ook gedaan.

Dan is dit het eindresultaat! Hij was weer erg lekker.

Dit is natuurlijk één smoothie recept uit heeeeeel veel smoothie recepten. Als ik 's ochtends een smoothie maak is hij ook iedere keer anders. De ene keer zit er mango bij, de andere keer ananas, dan zijn de bananen weer op. Je kunt er zelfs groente doorheen doen. Dus je kunt van alles gebruiken of weglaten bij jouw smoothie.

Heb jij nog een lekker smoothie recept die ik zeker eens moet maken? Laat het dan weten bij de reacties hieronder of mail mij naar brigittemariamua@gmail.com. Voor andere vragen/opmerkingen kun je ook altijd contact met mij opnemen.

Liefs,

Brigitte Maria

Volg je mij al op Bloglovin'Youtube en Instagram?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten